N-VA laakt openbaar vervoer in Kasterlee

Op 13 september 2012

Lijsttrekker Jeroen Van de Water: “Alles heeft te maken met lijn 200 waar serieus in geschrapt is sinds 1 september. Dat was een bus die voor 1 september om het uur van Turnhout naar Retie reed en omgekeerd. Het was ook de enige bus die elk uur onze 3 deelgemeenten aandeed en waar je dus snel en vlot mee van Tielen naar Kasterlee kon gaan. Vanaf 1 september is dit dus gedaan en krijg je waanzinnige toestanden zoals een kleine 4 uur onderweg zijn gewoon om vanuit Tielen even naar het gemeentehuis in Kasterlee te gaan. Ik heb brieven gekregen van mensen uit Tielen die omwille van gezondheidsredenen volledig afhankelijk zijn van het openbaar vervoer en nu met de handen in het haar zitten.”

N-VA wil dan ook dat er zo snel mogelijk iets aan deze situatie gedaan wordt.

Kris Goossens, voorzitter N-VA Kasterlee en lijsttrekker voor de provincie, vult aan: “Het gemeentebestuur moet zo snel mogelijk met De Lijn rond de tafel gaan zitten en zoeken naar oplossingen. Die kunnen bestaan in het uitbreiden van het belbusnetwerk, maar daar zit je met het nadeel dat dat systeem nog steeds niet 100% op poten staat. De ideale situatie is dat er elk uur een bus rijdt in Kasterlee die de 3 deelgemeenten aandoet zodat iedereen op een vlotte en snelle manier door onze gemeente kan, ook diegenen die niet over een auto beschikken of bij wie hun gezondheid het niet toe laat om de fiets te gebruiken.”