N-VA Kasterlee verontwaardigd over dure lege parking

Op 22 november 2017, over deze onderwerpen: dorpskern

Op 1 september werd het nieuwe ontmoetingscentrum (OC) in Kasterlee met veel bravoure door het gemeentebestuur ingehuldigd. Een duur project met een prijzige ondergrondse parkeergelegenheid.

N-VA fractieleider Kris Goossens licht toe: “bij de voorstelling van de plannen voor het OC in diverse commissiezittingen werd ons steeds verzekerd dat die parking gratis door iedereen gebruikt zou mogen worden. En dat het dus ging om een toename van het aantal beschikbare parkeerplaatsen in het centrum van Kasterlee. Om de dorpskern te versterken en voor de bereikbaarheid van horeca en handelaars, vonden wij dit een prima zaak. Omwille van een schimmig BTW-verhaal komt het gemeentebestuur terug op haar intentie en mag deze parking enkel nog gebruikt worden door bezoekers van het OC.”

Omdat het aantal activiteiten in het OC nu eenmaal beperkt is en er bovendien een sluitingsdag is, staat deze dure parking quasi leeg (zie foto’s in bijlage). Zo stonden er zaterdagmiddag slechts drie voertuigen, waarvan één van de burgemeester.

“Het kan toch niet dat gemeenschapsgeld gebruikt wordt voor de privé garage van onze burgemeester?” reageert Kris Goossens, “dit is een gemiste kans en een regelrechte verkwisting van gemeenschapsgeld. Daarom stellen wij voor om de parking kosteloos open te stellen voor de bevolking en over het gebruik ervan duidelijk te communiceren.”